Paralelizace vyk. prvku

Pavel KREJCI krepa76 na gmail.com
Neděle Prosinec 16 20:00:40 CET 2012

> Proč by lineární stabilizátor s MOSFETem měl mít menší účinnost? Vzato
> zcela přesně to bude naopak, protože úbytek na regulátoru krát výstupní
> proud je totéž jako u bipoláru, ubyde ale budící výkon (u MOSFETu je
> prakticky nulový).

souhlasim

> Nepleťte si situaci s low-drop, to je speciální případ, kdy je možný
> minimální úbytek na regulačním prvku

No ale i tady MOS nebude mene ucinny nez bipolar, nebo ano?

Jinak mi prijde, ze lidi maji casto problem (vy samozrejme ne) s magickym
helslem low drop.
Spousta lidi da do aplikace low drop regulator a ocekava, ze se nebude
opekat, kdyz pri jmenovitem vystupnim proudu (treba 500mA) bude rozdil
vstupu a vystupu 10V. V datasheetu preci pisou ubytek 200mV....

Účinnost lineárního stabilizátoru je možné zlepšit předregulací tak, aby
> úbytek na regulačním prvku byl vždy co nejmenší, nezávisle na nastaveném
> výstupním napětí.
>
> Lze použít buď nějaký PWM princip (spínaný předregulátor, popř. dnes méně
> používaný řízený tyristorový usměrňovač), nebo hrubě přepínat odbočky na
> sekundáru napájecího trafa (obvykle pomocí relé).

Opet souhlas. Spinany predregulator muze byt bez trafa rovnou ze site, ale
to bude zalezet pozadovanem rozsahu napeti a proudu na vystupu. Nekdy to
muze vyjit lip s trafem, nekdy primo. Kazdopadne vzdy lip nez bez nej.
PK