Chlazeni SMD vykonovych prvku?

Neděle Prosinec 16 00:39:10 CET 2012

Asi tak. Pokud ve firmě děláme zakázkovou výrobu něčeho takového jako je
ten zdroj, největší součást ceny obvykle tvoří program (začlenění zdroje
do stávajícího systému) a práce na vývoji, cena materiálu je až to
poslední. Pokud nemohu koupit hotový spínák s požadovanými parametry,
nechtěl bych zabřednout do vývoje typu že to napoprvé neprojde na EMC,
nebo dokonce že v tom něco může hořet. Proto ten toroid. Zdroj je sice o
něco větší a těžší, ale ničemu to nevadí a není na tom co zkazit. Školní
projekt je něco jiného, tam se odvážné a hlavně vlastní řešení oceňuje
:-) Jinak spínané zdroje na síťové napětí jsem už dělal taky, ale
naposled před rokem 89 ještě s bipolárními tranzistory. Tehdy jsme si na
to i vinuli trafa a kamarád o dost mladší než já si na tom udělal
diplomku. EMC se tehdy nijak zvlášť neřešilo a revizák když viděl tu
desku a to trafo, se sice chvíli divil, ale pak na to dal štempl a
normálně se to používalo.
Anděl

Dne 15.12.2012 22:46, hutta.j na seznam.cz napsal(a):
> [...]
> TOP271 stoji tamtez 2,93Eura. O pomeru  cen toroid na zakazku vs jadro ETD39, nema cenu hovorit tam je pomer cen min 10:1.
> Ve spojeni se skolnim projektem pak vznikl napad na spinany zdroj.
>
> Jakou ma lin. cast zvlneni nevim, nema to cenu merit dokud nebude hotova i cast predtim, ale mereni proudu pracuje v rozsahu 0-250mA s krokem lepsim nez 10uA a do 10A pak<200uA.
>
> Zatim ti je v oblasti spinanych zdroju rada veci velkou neznamou, ale clovek se uci porad.

>>> 18W je spickova teoreticka ztrata pri plnem zatizeni vysledek nevyplati se