chůvička na hlídání dětí - kmitočet?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pátek Prosinec 14 21:27:42 CET 2012

Dneska jsem při nějakých laboracích narazil na spektráku na signál na
40,672MHz. Pouze na měřicí šňůru s cca 3 cm hrotem.
U toho FSH spektráku jde zapnout demodulace, a hle byla to nějaká dětská
chůvička někde hodně blízko,  cca -70dBm na onen hrot..
Cca do 20:00 tam občas plakalo děcko a teď tam mamka s taťkou pracovali
na bráškovi :-)
Tak nějak tuším, že uživatelé netuší, že když vypnou ten přijímač u
soupravy, že to stále vysílá, zvlášť když ten TX možná bude trvale v
zásuvce.
Co mě ale překvapilo, ten kmitočet 40,672 MHz. Není to určené pro řízení
modelů?
Krom toho, že je to asi nelegální to má i slušnou páru, se spektrákem
jsem si udělal procházku a cca 1km  od baráku to jde bez šumu a ztráty
kytičky.... :-(