OT: Pocitani vyplat

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Úterý Prosinec 11 23:32:56 CET 2012

Upřímně řečeno jsem nepochopil, proč vůbec používat makra.

Celý problém se dá zjednodušit na vzoreček jehož argumenty je aktuální úvazek a
minulý podíl - trochu jsem vzorec upravil, měl jsem v něm chybu:

=MAX(MIN(B11+IF(C2<B11;(C2-1)/10;IF(C2>B11;C2/10;0));IF(C2<B11;1;C2));IF(C2<B11;C2;0))
kde C2 je aktuální úvazek a B11 minulý podíl.

Při výpočtu vycházím z toho, že pokud má podíl klesat (C2<B11), odečte se od
minulého podílu (B11) desetina rozdílu mezi 100% a úvazkem - realizuje se to
přičtením (C2-1)/10. Pokud má podíl růst (C2>B11), přičte se k minulému podílu
(B11) desetina úvazku.
Nakonec se (funkce MIN a MAX) ověří, že při růstu nebude podíl větší než úvazek
a při poklesu nesmí být podíl menší než úvazek.

Na stejném URL najdete novou verzi s vašimi hodnotami, které jste poslal na začátku.

Pokud chcete nahradit 100% číslem 1200, opravte si ve vzorečku ty dvě konstanty
(1) číslem 1200 a do patřičně si upravte úvazky.

Standa Šmejkal