OT: Pocitani vyplat

Stanislav Svoboda 7009 na seznam.cz
Úterý Prosinec 11 18:23:39 CET 2012

Dobry vecer,

jelikoz vim, ze zde na HW listu se resi ruzne problemy, dovolim se zeptat na
nasledujici:

Vytvarim tabulku autorskych odmen pro hudebniky. Kazdy rok obdrzi kapela
castku, kterou je treba rozdelit mezi jednotlive cleny podle nejakeho (co
mozna nejspravedlnejsiho) klice. Jako nejvhodnejsi byl zvolen takovy, kdy v
okamziku nastupu noveho clena do kapely se mu kazdy rok (celkem 10 let)
navysuje podil, ktery dostava. Po deseti letech tedy uz dostava jakysi
"jednotkovy podil". V okamziku odchodu z kapely se mu podil po dobu 10 let
zase postupne snizuje. Pro ilustraci PDF na http://www.pkf.cz/res/data/017/
001955.pdf(http://www.pkf.cz/res/data/017/001955.pdf)

Problem ale je, ze tam je spousta castecnych uvazku menicich se i behem
roku, ruzne materske atd. Vytvoril jsem tedy v Excelu funkci (plnou if a
else...), ktera to pocita, ale je to slozite a "neni to uplne ono". Kdyz
jsem ty grafy pozoroval, napadlo me, ze je to velmi podobne (ne-li stejne)
jako krivka nabijeni kondenzatoru zdrojem proudu, pricemz C je zaroven
vybijen dalsim zdrojem proudu.
Jelikoz nejsem technicky vzdelan a nemam v teto oblasti obecny rozhled,
poprosim o nejake nakopnuti/nasmerovani, zda neexistuje nejake elegantni
reseni, jak pojmout funkci, ktera by tohle pocitala.

Dekuji a tesim se na reakce.

Stanislav Svoboda