Doporucte zakladni desku pro tiche PC

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Prosinec 10 15:27:25 CET 2012

Odpovidam trochu se zpozdenim, vcera jsem uz nebyl u mailu.
Odpovedi v textu.

| O tom jsem uvazoval - to znamena ze bez ohledu na to ze DOS USB nezna
| tak BIOS na boardu zaridi ze z tehle externi USB Floppy nabotuje DOS
| a pracuje s tim jako s A:  ?

Ano. Po nabootovani se to pod DOSem tvari jako bezna FDD mechanika,
se kterou se normalne da pracovat.
Pro jistotu jsem to jeste overil. Nabootoval jsem najaky FreeDOS, pak se
dalo s disketou pracovat stejne, jako by byla na internim FDD radici.
Spotrebu to ma minimalni, takze to USB hladce utahne.

| Tuhle kartu jsem mel ale pokud vim tak to nebeha na std portech
| COM1/COM2 tusim 0x3f8/0x2f8 ale na nejakych vyssich portech, takze
| aplikace ktera je blbe napsana s tim moc nebeha. Stare COM portove
I |SA desky umely pracovat prave na tech zakladnich portech 0x[23]f8

Ma to samozrejme jista omezeni, dana tim, ze je to PCI, tedy PnP, ktere
dostane prideleny svuj adresovy prostor dynamicky.
Ale ten DOSovy driver by mel umet (aspon podle dokumentace, nikdy
jsem to v praxi nezkousel) premapovat ty porty i na standardni adresy
0x2e8,0x3e8. Mozna by se dalo i nejak si pohrat s nastaveim IRQ, aby
se nepouzilo standardni sdilene, ale aby pridelil kazdemu portu jedno.

Ano, omezeni to ma, ale podle me je to v dnesni post-ISA dobe to
nejkompatibilnejsi reseni, ktere se da do novych PC poridit. Ty porty maji
velka FIFO (256 byte), takze zvladaji i rychle prenosy na hodne zatizenych
strojich bez ztraty znaku.
Podpora pod Windows i pod Linuxem je velmi dobra. Karty se delaji
i v multiportovem provedeni (az 6x serial na jedne desce), coz se obcas
docela hodi.
Ja to pouzivam bez operacniho systemu. Jen z PCI BIOSu vytahnu bazovou
I/O adresu karty a pak uz se s tim da pracovat jako s beznym 16C550.
Urcite na tom budou pracovat i vselijake ty "hrdzave klince (R)".

PL