doporucene utahovaci momenty pro kabelova oka?

Neděle Prosinec 9 23:02:25 CET 2012

Dobrý večer,
marně hledám nějakou tabulku doporučených utahovacích momentů pro
kabelová oka. Nevěděl by někdo? Jsem zvyklý to utahovat "co to jde", ale
přece jen čas od času nějaký šroub M8 ukroutím. Ostatně jak funguje
pérová podložka? Pokud jí utáhnu na doraz, nemá na ní co pružit. Pokud
ještě pruží, jednak je to (dle mého názoru) utažené málo, navíc ta
pérovka tlačí jen v jednom bodě. Proto kde to jde, místo pérovek dávám
vějířovky. Pruží míň, ale při podstatně větší síle. I z těch nakonec
udělám placičky.
Jediné co jsem našel, návody k údržbě motorů a tam pro oko pod šroubem
M8 píšou max. 10Nm. To se mi zdá docela málo.

Anděl