Zemneni laboratornich pristroju -- koax vs. 19" Al/Fe skrin

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Neděle Prosinec 9 18:36:59 CET 2012

na stole metalicky, medzi kancelariami a budovami jedine optika.
Vyhlaska 50 a vsetko co s nou suvisi hovori len o ochrane pred
nebezpecnym napatim a nijakym sposobom neriesi veci suvisiace s EMC. Ono
to ani nejde. Cely ten zltozeleny cirkus je tam len preto aby ta nieco
nezabilo ked prerazi faza na obal zariadenia.

Podla toho co si doteraz pisal som mal dojem ze pracujes na velmi malom
priestore (napr. stol), nie na urovni budov a podobne. Takisto som z
doterajsieho nepochopil ze sa snazite merat absolutny cas. Preto ma
zarazila poznamka o tom ze sa v ethernetovej zasuvke vigla konektor.
Ked sa uz zaoberate cislami v rade e-12 urcite si spocital co to znamena
na urovni dlzky a do svojich experimentov zapocital tepelnu roztaznost
materialov alebo napriklad vplyv gravitacie mesiaca (natahuje nam
urychlovac o jednotky mm co su pre vas desiatky ps).

Ano, na optiku pouzivame klasicke komercne SFP moduly. S fotonikou to
nema nic spolocne, je to elektronicka suciastka ako kazda ina. Netreba
hladat problemy tam kde nie su. Aj ked niekto to moze pouzit ako
zamienku na obhajenie potrebnosti svojej existencie :-)

b.