Zemneni laboratornich pristroju -- koax vs. 19" Al/Fe skrin

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Neděle Prosinec 9 18:06:30 CET 2012

ono ide o to co chces presne dosiahnut. Diferencialne signaly samozrejme
riesia vela problemov, ale pokial nechces investovat vela penazi do
konektorov tak sa daleko nedostanes.

Podobny problem riesime neustale a vzdy to skonci u niecoho
standardneho. Na rychle signaly pouzivame bud ethernetovy kabel
kategorie 6 alebo 7 s prislusnymi konektormi. Velmi sa nam osvedcili tie
od Hirose. Ethernetove konektory vyssej kategorie maju pomerne dobre VF
parametre ale je tam riziko znizenej spolahlivosti koli tomu ze to cele
drzi po kope ten plastovy pipik. Pokial ide o fixnu kabelaz na kratku
vzdialenost (~1m) v LHC nam bezi asi 30 gigabitovych liniek (len
zakladne kodovanie 20b10 ci ake to bolo, bez opravy chyb) a od 2008 tam
mame zatial 0 (slovom nula) chyb. Takze asi to nie je az take horuce.

Na single ended signaly pouzivame SMA konektory, ktore su mechanicky
velmi kvalitne vymyslene a su velmi spolahlive. Ak k tomu pouzijes
kvalitny semirigid alebo hand formable kabel tak dosiahnes aj pomerne
dobre tienenie a odolnost voci vonkajsim poliam. Toto samozrejme neplati
na nizkych frekvenciach, kde sa magneticky dostane do vnutra hocico.

Pri prepojeni metalickou single-ended linkou je potrebne odviest
potencialne rusive prudy mimo tohoto kabla. Robi sa to napriklad tak ze
vsetky zariadenia v racku su velmi dobre prepojene. V LHC mame v kazdom
racku medzi rackom a samotnym zariadenim medennu pasovinu, zemne
spojenie je takmer dokonale.

Zaciname coraz viacej rozmyslat nad tym ze budeme signaly prenasat
opticky. Sucasne telekomunikacne vysielace/prijimace stoja uz par
desiatok eur a vyriesi to vacsinu problemov.

Pokial ide o tvoje laboratorne pristroje, myslim si ze izolovanim a
odzemnovanim si zalozis ovela viac problemov ako potencialne vyriesis.
Neverim tomu ze vasa aplikacia je tak citliva ze ked pouzijes kvalitne
kable a kvalitne spolocne zemnenie ze nameras degradaciu fazoveho sumu.

b.