Jak zmerit tantal

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Prosinec 8 15:43:02 CET 2012

Pokud mluvite o tom konkretnim kondenzatoru, ktery jsem dal v odkaze,
tak to byl typicky pripad jako byva v novinach "obrazek je pouze ilustracni".
Vzal jsem prvni Hitano LowESR ktery mi GM shop nabidnul. Pravda, mohl
jsem to lip zkontrolovat a dat sem nejaky, ktery je zrovna skladem. Nojo,
odflakl jsem to, protoze na tom (podle me) nijak zasadne nezalezi.

Podstata sdeleni byla, ze s kondenzatory LowESR od Hitano mam dobre
prakticke zkusenosti, ze je vede GM a ze jsou za priznive ceny.

Nedavno jsem opravoval zdroje u 2 satelitu IPbox, resp. u jednoho opravoval
a u druheho menil preventivne. Pokusne jsem pri tom zmeril ESR u tech
vadnych a u novych. Ten ve vadnem zdroji mel 49R, ten preventivne meneny
mel 1.14R, novy ne-LowESR 0.49R a Hitano LowESR 0.12R. Byly to 470M/10V,
mereno LCR metrem CHY 41R  pri 1 kHz.
Starsi Hitano, ktere jsem tam menil cca pred rokem, mel ted po roce provozu 0.18R.

Verim, ze existuji lepsi vyrobci. Ja uz ale dneska dam spis na osobni zkusenost
(nemusi byt moje, muze byt zprostredkovana duveryhodnou jinou osobou) nez
na znacku. Ze znacek jsem vyleceny z doby, kdy jsem mel hodne co do cineni
s vypocetni technikou a nejhorsi prakticke zkusenosti byvaly se superznackama.

Samozrejme dnes ani osobni zkusenost neni vsespasitelna, protoze dalsi
dodavka (stejne vypadajici) muze mit vevnitr neco jineho. Ale s tim uz nic nenadelam,
to uz proste dnesni doba sebou nese.

PL