Mereni hladiny UZ

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Pátek Prosinec 7 08:33:50 CET 2012

Zakladni chyba je uhel s hladinou , v manualu najdete montazni doporuceni
pro vasi sondu, bude tam uhel s hladinou 90St a pak nejaka min vzdalenost od
sten, tato vzdalenost je funkci hloubky typicky 1/8-1/12 min vysky hladiny.
Pri jinem uhlu nebo mensi vzdalenosti dochazi v uzavrenem prostou k odrazum
od sten a dela to presne vami popisovany bordel. Nejaka kondenzovana vlhkost
by tomu nemela vadit, predpokladam krytí IP68.

Hutta

---------- Původní zpráva ----------
Od: jevem <jevem na email.cz>
Datum: 7. 12. 2012
Předmět: Mereni hladiny UZ

"

Dobrý den,

máte prosím někdo zkušenosti s měřením hladiny v uzavřené odpadní jímce
pomocí ultrazvukové sondy ?

Mám jímku cca 4x4x4m, do ní teče odpad z roury, která je asi 0,5 od hodního
okraje. Takže tam špouchá voda a na hladině se tvoří tak 1cm husté pěny.
Potom je tam druhý neduh a to je srážení vlhkosti u stropu jímky.

Sondu jsem otočil do vodorovné polohy, aby případná zkondenzovaná vlhkost
skapávala dolů a paprsek jde tedy vodorovně do odrazné plochy, která je
instalována v ose sondy asi 20cm daleko od sondy a je pod úhlem 45°. Občas
asi dochází ke špatnému vyhodnocení odražené vlny od hladiny. Ač má sonda na
sobě kontrolku echa, která bliká vždy, když přijme odraz, tak asi dojde ke
špatnému přepočítání.

Napadá mně jedině závislost na pěně, na orosení a potom jedině na falešných
odrazech v důsledku instalace do uzavřeného prostoru. Výrobec Dinel uvádí,
že lze měřit i v uzavřených prostorách.

Jirka

"