Mereni hladiny UZ

jevem jevem na email.cz
Pátek Prosinec 7 07:44:44 CET 2012

Dobrý den,
máte prosím někdo zkušenosti s měřením hladiny v uzavřené odpadní jímce pomocí ultrazvukové sondy ?
Mám jímku cca 4x4x4m, do ní teče odpad z roury, která je asi 0,5 od hodního okraje. Takže tam špouchá voda a na hladině se tvoří tak 1cm husté pěny. Potom je tam druhý neduh a to je srážení vlhkosti u stropu jímky.
Sondu jsem otočil do vodorovné polohy, aby případná zkondenzovaná vlhkost skapávala dolů a paprsek jde tedy vodorovně do odrazné plochy, která je instalována v ose sondy asi 20cm daleko od sondy a je pod úhlem 45°. Občas asi dochází ke špatnému vyhodnocení odražené vlny od hladiny. Ač má sonda na sobě kontrolku echa, která bliká vždy, když přijme odraz, tak asi dojde ke špatnému přepočítání.
Napadá mně jedině závislost na pěně, na orosení a potom jedině na falešných odrazech v důsledku instalace do uzavřeného prostoru. Výrobec Dinel uvádí, že lze měřit i v uzavřených prostorách.

Jirka