Zemneni laboratornich pristroju -- koax vs. 19" Al/Fe skrin

Marek Peca marek na duch.cz
Čtvrtek Prosinec 6 17:02:51 CET 2012

> s Vasim konkretnym problemom Vam neporadim. Mozem Vam ale pomoct pri
> hladani literatury k tejto problematike. 10-15 rokov dozadu IEEE
> predavalo knizku, ktora sa volala tusim nejako - Grounding, shielding
> a este cosi of measurement instruments. Ak mate moznost skuste sa po
> nej pozriet.

Diky, zni to dobre, zkusim se podivat po knihovnach a internetech.

> Dalej pokial sa chcete vyhnut moznym problemom, prejdite na
> diferencialny prenos signalov. Su na to hotove ic, robi to ti a analog,
> a tiez je to tak 10 rokov stara vec. Takze dnes by to mohlo byt aj do

Coz o to, ja se snazim protlacovat LVDS a misty i ECL, kde to jen jde.
V oboru casomiry, rozvodu hodin ap. jsou ale porad hodne zazite koaxy a
nesymetricka vedeni. Zpocatku jsem se tomu divil, ale uz si zacinam
zvykat. Krome mozne setrvacnosti lidi to muze byt i tim, ze je dostupna
kabelaz a konektory s dobre definovanymi vlasnostmi.

Cim tahat diferencialni signaly? Vim jen o kroucenych parech a la FTP,
STP. Zda existuji ve variante typu semirigid nebo samokompenzacni pro
nizky jitter, to nevim. Dale muzu tahat dvema koaxy, ale to je dost
znacnej opruz proti tahani jednoho koaxu (uz treba proto, ze se mi muzou
mirne rozjizdet zpozdeni mezi obema vetvemi).

Celkove, jak rikam, dif. signalizaci fadim, ale zatim je velmi caste, ze
treba hlavni hodinovy rozvod je 5/10MHz sinus v koaxu.

ZdraviM.