Drivery W7 (Bylo Re: Linux pro prosty lid - chvala Linuxu Mint Maya)

Čtvrtek Prosinec 6 11:22:22 CET 2012

Dne 5. prosince 2012 22:39 Kuba Jan <honza.kuba na gmail.com> napsal(a):
> PC stare asi 3 roky, nejake dvoujdro 2x2GHz 2GB RAM integrovana grafika..
>  A hle. Nefunguje zvukovka ( Sound Blaster Live! ) ktera je v PCI slotu a
> ktera je nutna pro pouziti s karaoke a funkcemi realneho upravy zvuku pitch
> shift, dellay, flanher, echo atd...

Sound Blaster Live! je snad starší (a o dost) než 3 roky, ne? (Někde
ho taky mám, ale v krabici ve skříni, nějak jsem to do novýho kompu už
nedal, protože je tam integrovaná zvukovka a pro ty bezva funkce SB
live! vlastně nemám využití.)

> Jen podotykam, ze kdyz jsem na stroji pustl SLAX z 256MB klicenky ( do
> ramdisku) nejen ze to  zahralo krasnej zvuk  po nabehnuti OS, ale i
> fungovala  klavesnice,
> netuhlo to a vetsina multimedialnich tlacitek ( volume, start, stop, play,
> pause ) FUNGOVALA!!!!!!!!!!!!!!!

Mám nějakou noname klávesnici, drátovou a s multimediálními tlačítky a
ta ve WXP fungují bez jakýchkoliv zvláštních driverů.

Tohle je ale pořád stejné, ani na těch WXP nepoběží nějaký hodně starý
HW, např. ISA karty (resp. některé třeba poběží, ale určitě ne
všechny). Představte si, že jste výrobce OS (zde Microsoft), děláte
nový OS a chcete do něj zahrnout i ovladače pro HW, víte kolik je
výrobců HW (i zaniklých) a kolik má každý z nich různých produktů? Jak
daleko do historie chcete jít? Windows XP vyšly v roce 2001, Windows 7
vyšly v r. 2009, to je 8 let rozdíl.

P.K.