OT: Vyuka informatiky (Re: OT: Linux vs. Windows)

Čtvrtek Prosinec 6 11:05:48 CET 2012

Dne 6. prosince 2012 8:37 Petr Tomasek <tomasek na etf.cuni.cz> napsal(a):

> Ano a presne to je problem.
> Vyuka informatiky presne takto vypadat nema, tj. nema znamenat
> naucit zaky pracovat v nejakem presne danem operacnim systemu /
> uzivatelskem rozhrani, ale ma detem vstipit zakladni principy
> a metafory ("okno", "tlacitko", "kliknuti", "drag"...).

Takhle se učej pracovat s PC i některý dospělí, maj na papírku
napsanej přesnej postup, kterej naťukaj do PC, vlastně se u toho ani
nekoukaj na monitor ;) Když je po tom postupu na monitoru něco jinak,
jsou v koncích.

Potkal jsem kdysi jednu paní, která chtěla udělat zálohu z nějakýho
(asi účetního) programu, nešlo jí to a nevěděla proč. Nějak nechápala
to hlavní - že na disketě (byla to myslím ZIP mechanika) musí být na
tu zálohu místo, což snad ani něvěděla, jak zjistit. Navíc se
vyjadřovala stylem "jsem v uživatelském programu" apod.

P.K.