Linux pro prosty lid - chvala Linuxu Mint Maya

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Středa Prosinec 5 17:35:14 CET 2012

Dne 5.12.2012 16:45, Marek Sembol napsal(a):
> Ano, jeden si muze svobodne vybrat. A to o "delat vse" nejak nechapu.

Nemohu si vybrat, když potřebný nástroj vyrábí jen jedna dvě firmy a
zrovna pod OS který jednomu nevyhovuje. Jeden si ho může napsat sám. Ale
je jen jeden.  :-(

>   <irony>  ten vymakaný OS od té
> Kam na ty zvasty chodite? Ja jen abych tam nechodil. Jestli to je co
> vam tvrdi v praci, tak si fakt najdete neco jineho.

Tohle byla reakce na pana Zahradního experta. Ironie. Neřešte.

>   a spoustu věcí
> Tvrdim snad, ze je linux zastaraly? Protoze o tom se predpokladam
> bavite? Nebo to tu nekdo tvrdil? (Nevsim jsem si, ale mohu se mylit).
> Nebo to tvrdite vy?

Filozofie UNIXU vznikla dávno před filozofií Windows OS. Často
označována za zastaralou.

> (mimochodem, váš odhad používání
> Prima. Takze Windows neni vetsinovym/dominantnim OS. Vy muzete byt
> spokojeny, mne (a myslim, ze hromade dalsich NEMILITANTNICH uzivatelu
> Win) je to uplne jedno

On není většinovým? Tady je zřejmé nedorozumění.
Sice to bylo myšleno jen jako informativní doplnění plácnuté informace
od Zahradního experta. Nehledejte v tom nic útočného.

> Ja sice delam v VS, ale ne okynka. (obcas teda i ty, ale vesmes jen
> jako testovaci utilitku pro sluzby).
> Delam v tom sluzby, delam v tom (.NET micro framework) veci pro
> embeded zarizeni. Nutnost prikazove radky nepocituji (jako ze je taky
> mozna). Co je spatneho na vyvojovem prostredi? Nepouzivaji lidi na
> linuxu (a nejen) snad taky ruzna vyvojova prostredi? Eclipse a nevim
> co jeste? Co je na tom tak spatneho? Neni to dostatecne hardcore? OK,
> tak tedy jsem "pojidac kolacu". Mne to neva:)

Používají. Ale mě se nelíbí přílišná centralizace a komplexnost jednoho
nástroje. Třeba v případě eclipse lze poměrně obtížně vytvořit projekt
tak aby byla zachováno nastavení projektu a zároveň jste si
nepřepisovali nastavení, pokud pracujete více lidi na projektu a
používáte verzovací systém.

Filozofii eclipse nevyznávám. Příliš mnoho věcí se tam děje aniž bych
měl tušení kdy se to pokazí. Strávil jsem kvůli tomu v práci dva
poslední dni.

Ono to jede pokud píšete jednoduché programy. Ale pokud píšete komplexní
balík včetně testů, dokumentace a sw balíčků pro zákazníka, je to, dle
mích zkušeností, na obtíž.

> Takze kdyz je MS autorem OS, tak musi napsat i vsechny utility?

Ne, jen mohl by stvořit komfortní window manager. Utility pak netřeba.

> Pardon, co je standardni system uloziste pro spustitelne soubory?
> Nechapu, rad se necham poucit.

Pokud používáte množství podpůrných toolů, tak se vám může stát (a mě se
stalo), že narazíte na maximální velikost řetězce v proměnné PATH. To je
pak zábava :-(

> No kdyz si aplikace natvrdo rekne, ze box ma byt siroky 120 bodu, tak
> co s tim ta knihovna ma nadelat?
> Ale jinak mate 100% pravdu, toto v Win neni dobre vyresene. Ale to jak
> jsou napsane aplikace tomu rozhodne nepomaha:(

Definovat ho v šířce znaku, nebo relativně k velikosti objektu. Ale to
je na programátorovi a knihovně, aby to poskytovala; a to jako primární
volbu.
Bohužel. Podle mě je to filozofií. Ale mohu se mýlit.

> Ta prece ve Win je.

Aha? Win už rok moc nepoužívám, tak jsem si nevšiml. Aplikace se mi
aktualizují pořád samy. Systém taky sám.

> Prehledna a dostupna konfigurace ceho? Ale tady opet plati - jak to
> programator napise, tak to je. Ale at uz tu konfiguraci ukladam
> kamkoliv (soubor, registry, databaze) - porad to jde "ulozit s
> projektem" prece, ne?

Ano. Najít příslušnou konfiguraci v registrech exportovat, importovat.
Ale musíte si k tomu napsat skript. Měl jsem na mysli jednodušší a
přehlednější způsob. Zde jsem poněkud ujel.

> Nerikam, ze jsou WIn idealni. To neni zadny system. Maji svoje chyby.
> A ne malo. Mne nevadi, ze vy pouzivate linux. Taky jsem ho uz par krat
> pouzil. Neublizilo mi to, ale s win se mi dela lip. Je pro vas tak
> tezke to akceptovat?
> Pokud ne, tak se mi vase zast zda zbytecna. Pokud ano, je mi vas lito:)
> Marek

Pro mě ne. Ale jiným se nelíbilo, když chtěli aby měli ostatní rozhled o
jiných možnostech a byly poněkud jednostranní a arogantně se oháněli
svobodou a zároveň ji upírali.