OT Re: Linux pro prosty lid - chvala Linuxu Mint Maya

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Středa Prosinec 5 15:19:13 CET 2012

On Wed, Dec 05, 2012 at 02:50:54PM +0100, Marek Sembol wrote:
> Ale toto samozrejme vim, ale:
> 1) uz od dob (tusim) DOSu to byl nedoporucovany postup
> 2) LPT==Line Printer Terminal. Je hezke, ze se to pouzivalo i na jine
> veci (hrzave klince jak rika Jano),ale argument to myslim moc neni
> 3) chcit presne casovani pro cokoliv s cache (jak OS tak procesor) a s
> multitaskinkem je vzdy otazne... (zdrzenlive receno)
> 4) OTAZKA: linux neznam, a tak se chci zeptat: tam je mozne
> pristupovat primo na porty???

Ano. I kdyz se doporucuje spis pres ioctl na /dev/parport*

> To si tam jako jen tak sakumpikum do
> programu nasazim instrukce IN a OUT a ono mne to neodstreli?

Musite mit prislusna prava a spustit funkci ioperm().

Viz napr.: http://as6edriver.sourceforge.net/Parallel-Port-Programming-HOWTO/accessing.html

> Tim prece
> jsem schopen sundat cely stroj... Nebo je pro ten pristup potreba
> nejaky driver (tak jak na tech woknech?).

Driver je taky mozny :)