Linux pro prosty lid - chvala Linuxu Mint Maya

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Prosinec 5 12:56:02 CET 2012

>no ale tak potom co resime? proste kazda vec ma sve mouchy - to prece
>nikdo netvrdil, ze linux je bez chyby

Ale bol tym Linuxom podla mna neprimerane nadseny. Pan kolega Kubac,
ktoremu sa tymto aj ospravedlnujem za spotvorenie mena v jednej z odpovedi.
http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2012-December/428755.html

>No a co myslis, ze se stane, kdyz ti dam aplikaci napsanou treba ve VB6
>zkompilovanou bez knihoven?

No, vynadam Ti do neschopnych... :-)

Ale preco sem stale pleties M$? Ja hovorim o tom, ze to nadsenie z Lin
balickovacov je neprimerane; maju svoje nedostatky s ktorymi je velmi
tazke si poradit.

>no tak neco prece o tom systemu vedet musis - muj tata take netusi
>vubec, ze existuje nejaky MS Update

Vidis, a zase sem pleties M$.

To LTS bolo inzerovane ako dlhodoba podpora v tom zmysle, ze vsetok
software, ktory je spolu s nim zverejneny (t.j. drviva vacsina v
repozitari a neinstaluje sa), bude pristupny a budu v nom opravovane
(backportovane) chyby nasledujucich N rokov. To nema nic spolocne s
updatami ako sa dnes chapu (t.j. obvykle nespecifikovany mix bugfixov a
novych "vlastnosti" podstrceny uzivatelovi nekontrolovatelnym sposobom).

Inak predpokladam, ze ta zmena adries repozitarov bola sprevadzana aj
"updatom" balickovaca ktora to ostatnym uzivatelom zakryla; lenze ja mam
tie updaty vypnute. Neskumal som to uz potom, rozchodil som to "rucne".

>navic predpokladam, ze zmizely jen nejake lokalni CZ/SK mirrory

Nepamatam sa co to bolo presne co zmizlo; osobne mi to nevadilo lebo tie
premiestnene repozitare stacili, ale vadilo to prave tomu balickovacu
(snad synaptic, tiez si nepamatam), bez slova vysvetlenia sa na tom
sekol... Co dodat.

wek