Linux pro prosty lid - chvala Linuxu Mint Maya

Petr Stehlik petr.stehlik na atlas.cz
Středa Prosinec 5 12:20:02 CET 2012

Taky bych přispěl do mlýna.
"Starám" se o dva servery, W2000 - běží od roku 2003, Ubuntu 8 - běží od
roku 2008.
O jeden pseudo server, běžín na W7-64bit od roku 2010, musel jsem na něj
odstěhovat Tomcat.
Pracuji na W7 a jako druhý OS mám Ubuntu 10.
Vlastní počítač mám s W7 a druhý OS mám Mint.

Pokud byl se servery problém tak nikdy nebyl ze strany OS vždy to bylo
HW nebo nějaký program nedodaný s OS.

Pokud budu subjektivně srovnávat W a L na úrovni podnikového uživatele
tak asi 50 procent uživatelů by ani pořádně nepoznalo v čem pracují
a 90 procentům by to bylo jedno.
Pokud mám nějaké problémy s L tak jedině v tom že pro L neexistují
stejně "kvalitní" programy jako jsou k dispozici na W a to pro
navrhování plošných spojů, náhrada za autocad LT a Corel. A to ani za
peníze. Hledal jsem a zkoušel, ale nenašel jsem programy které by mi
umožnili to co potřebuji dělat a dělám s programy na W. Takže pro mne
není problém v L, ale nedostupnost programů které by mi vyhovovali pro
tuto patformu. Obdobný problém mám i s Androidem.

Ostatní srovnávání, rychlost instalace, způsob konfigurace... je podle
mne jen zbytečný vyhozený čas a případné "vytahování se". Ty OS jsou
srovnatelné se srovnatelnou použitelností.

Co se týče W tak tam mi zásadně vadí to co napsal pan Šmejkal:

Dne 4.12.2012 23:16, Stanislav Šmejkal napsal(a):
> S tim souhlasim, i kdyz je rozdil mezi "ovladat" a "pracovat". Prece
> neni problem umoznit prepnout program do "klasik" rezimu. Ted aktualne
> me vytaci Money S3, ktere prevzalo ovladani ala Office2010 (taky je
> vse jinak, ale proklikam se na standardni dialogy)

Proto mi W7 připadají jako XP ne v jiném kabátě, ale s jedním kabátem
ještě navrch a pod slipama mají suspenzor který se dá odepnout jedním
knoflíkem. No a W8 to je jakoby někdo chytnul W7 postříkal je modrým
sprejem a přešil knoflíky na záda.

Takže to celé je zbytečné flame do kterého jsem přispěl. A vlastně jsme
autorovy ukradli vlákno.