Linux pro prosty lid - chvala Linuxu Mint Maya

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Prosinec 5 11:23:27 CET 2012

>To prece nemyslis vazne!!
>
>A to jako myslis, ze ty wokna rozchodis vzdycky bez internetu?

Po prve, uz som asi poltucetkrat napisal, ze to, ze napisem ze Lin je v
niecom fuj, neznamena, ze si myslim ze Win je lepsi/dobry/cokolvek.

Po druhe, nehovoril som o rozchodeni OS, ale o instalacii aplikacie (na
laptop odneseny na miesto, kde som z nejakych dovodov nemohol byt
pripojeny na internet ale inak bol internet k dispozicii na inom pocitaci
- nemyslim si, ze to je uplne nemyslitelna zalezitost).

Inak ak chces podrobnosti, stalo sa mi to dvakrat - raz na Ubuntu co som
pred X rokmi instaloval z CD vyzobraneho od Canonicu takmer bez problemov
(ano z Internetu som potom vselico dotahal a tam prebiehala aj ta
spomenuta anabaza so zvukovkou; mimochodom som nativne rozlisenie displeja
rozchodil az po 5 rokoch a to downgradom ovladaca na sice starsiu verziu
ale original od NVidie t.j. nie z repozitarov - na tom rozliseni ma s***lo
najma to, ze po nainstalovani to bolo tak, ze pocas bootu to islo prave v
nativnom rozliseni a az ked sa spustil ten "spravny" ovladac tak sa to
preplo do generickeho). To Ubuntu bolo dalsie poucenie: aj ked dana verzia
bola takzvana LTS, ukazalo sa, ze tie kecy okolo dlhodobej podpory su
jednoducho len zly vtip, ked uz po 4 rokoch repozitare bud neboli na
povodnych adresach (co znamenalo pochopit kde si ich balickovac drzi a ako
to zmenit) alebo jednoducho vobec neexistovali.

Druhykrat sa mi s uplne inou aplikaciou stalo presne to iste na Xandrose
(tiez debianoid) predinstalovanom na eee7xx (s ktorym inak ziadne
zasadnejsie problemy nemam).

wek

-----
PS. k inym prispevkom, len aby som zbytocne to vlakno uz neroztahoval a nie
je to tak hrozne dolezite

> Nedostatek dokumentace?
>
> Kromì megatun informaci pro Linux v¹ech typù rozesetých po celém webu

Kvantita neznamena kvalitu.

> dám konkrétní
> pøíklad pro openSUSE:

Okej, tak teda kde tam presne je popisane ako nainstalovat aplikaciu bez
priameho pristupu na web?

-----
PS2. Re http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2012-December/428767.html

> vetsinu protokolu (v tomto pripade zejmena LDAP a Sambu)
> MS z UNIXoveho sveta sice prevzal,

Samba nie je protokol. Je to implementacia protokolu (ak sa to tak da
nazvat) SMB, ktory sice nepochadza uplne primarne od M$, ale najma
rozhodne nie z UNIXov.