[OT:] WiFi a DHCP

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Úterý Prosinec 4 23:36:40 CET 2012

On Tue, Dec 04, 2012 at 11:20:58PM +0100, Pavel Kutina wrote:
> [...]
> casto a da se to prezit.
>
> Predpokladam tedy, ze mam spis nekde nejaky kopanec na strane serveru -
> server je Win2003, tvari se, jakoze nema problem, jen ten pristup pres WiFi
> takhle zlobi. Muzete mne nekdo aspon ramcove nasmerovat, kde by mohl byt
> zadrhel? Ping z pripojeneho zarizeni pres WiFi na DHCP server je mezi
> 2-4ms, 0% loss, takze kvalitou pripojeni by to byt nemelo (ani kanalova
> kolize nenastava, kanaly jsou vybrany prave s ohledem na kolize, resp.
> jejich potlaceni).
>
> Kdyby to nechodilo ani po dratu, tak nereknu ani popel, ale proc to takhle

Napada me:

a) sit dratova a bezdratova jsou oddelene (neni to bridge - kazda ze siti ma
svuj oddeleny rozsah), takze DHCP packety neprojdou. Coz ale nesedi s tim,
ze pisete, ze

b) DHCP server ve Vasi krabicce neni "uplne vypnute", takze to nejak koliduje

c) nekde dochazi k nejakemu filtrovani DHCP packetu

d) tusim, ze jsem nekde videl "pomale DHCP" jako nejakou bezpecnostni
techniku, ktera ma zabranit tomu, aby v siti nekdo spustit falesny DHCP
server...

Kazdopadne nejlepsi zpusob, jak zjistit, co se deje, je sniffovat
provoz asi nejlip mezi "krabickou" a serverem. Nejlip mezi to vrazit
nejake PC napr. s Linuxem, povolit IP forwarding a spustit wireshark.

> Diky za kazdou radu s alespon pribliznym smerem.
>
> Pavel Kutina
>
> P.S: Linux tu je take a dela to, co se od nej ocekava - tj. jiny server :)

Popravde receno, DHCP bych nesveroval "velkemu" serveru.
Mne se osvedcilo mit na routeru OpenWrt a na nem DHCP. Byva tam dnsmasq
a ten je mozne velmi dobre ohnout k obrazu svemu (vcetne ruznych
nebeznych vychytavek)

Ale proti gustu zadny disputat :)

P.T.

Jabber: butrus at jabbim.cz