Linux pro prosty lid - chvala Linuxu Mint Maya

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Úterý Prosinec 4 23:16:58 CET 2012

Dne 4.12.2012 22:24, Michal Gregor napsal(a):
> (Ale dnesni clovek ma byt vsestranny a umet
> ovladat vse od mikrovlnky, pres TV, WIN 7, Android a Linux. )

S tim souhlasim, i kdyz je rozdil mezi "ovladat" a "pracovat". Prece neni
problem umoznit prepnout program do "klasik" rezimu. Ted aktualne me vytaci
Money S3, ktere prevzalo ovladani ala Office2010 (taky je vse jinak, ale
proklikam se na standardni dialogy) nebo Adobe Reader, ktery se nejdrive prepne
na jine otevrene okno readru a teprve potom otevre nove okno. Po zavreni se
nevratim do Total Commanderu, ale k nesouvisejicimu dokumentu.

> Proc se neresi vykonnost systemu? Nebo chybi objektivni mereni chybovosti. Nebo
> spotreba proudu. Pripadne narocnost instalace.

Myslim, ze tohle je uz davno vyreseno. U mne bezi server 3,5 roku s asi 10
restarty, prevazne z technologickych duvodu - presun do jineho housingu, vypadek
napajeni, testovani vadneho disku apod. Aktualni uptime 64 dni.

Ten server zpracovava trvaly datovy tok 60 Mb a tento datovy tok prozene na
disky, tekze to neni uplne flakac. Jde o klasickou skladacku, zadny znackovy
server. Je fakt, ze zalozni server nedavno odesel na hardwarovou poruchu, ale
tenhle server jede, softwarove se na nem obcas pusti aptitude update, aptitude
upgrade, ale fungoval by i bez toho. Aktualni load je cca 0.25.

Instalace nestandardniho softwaru trvala asi 4 hodiny vcetne 3 hodin zkouseni
nastaveni nebeznych karet podle wiki. Chybovost 2,5 roky minimalni (vypadek asi
30 minut/rok - proto ty servery byly dva), po 2,5 letech zacal system mrsit data
na jednom disku, protoze ten byl pretizeny. Po oprave nastaveni skriptu
(odlehceni tohoto disku) vse bezi dal. Spotrebu proudu nedokazu odhadnout. Co se
zateze tyka, dovolim si tvrdit, ze na teto konfiguraci si win server s touto
zatezi ani neskrtne.

Linux *** 2.6.26-1-amd64 #1 SMP Fri Mar 13 17:46:45 UTC 2009 x86_64

Standa