Odruseni kombinace stykac-kompresor 2kW

Slavomir Skopalik skopalik na elektlabs.cz
Úterý Prosinec 4 21:57:56 CET 2012

Myslim, ze ten varistor k motoru je celkem zbytecny a nejak mi neodpovida
vykonove ;).

Nezapomente, ze pri rozpinani induktivni zateze nemate proudovou, ale
napetovou spicku.

Energie pak bude: W=1/2 LI^2, kde I je proud v okaziku rozepnuti.

Formalne vzato, tuto energii by mel vstrebat ten varistor :).

Pak tu mame energii rotujicich hmot, jak ty se projevi pri rozpinani
je otazka. V pripade zkratu (privodniho vedeni) je vsak jejich prispevek
znacny
(motor v generatorovem rezimu, energie se vyzari jako teplo na odporu
privodnich kabelu k motoru a vinuti).

Vyjdu-li z predpokladu, ze zapojeni bez varistoru je velmi bezne a funguje
prakticky jiz vice jak 100 let, tak bych to resil, az v pripade, ze to
nebude fungovat.
A urcite bych tam dal nejaky vykonovejsi varistor na vissi napeti (430V AC),
jinak si vyrobite
prepetovku na ponekud necekanem miste.

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Sber a vyhodnoceni dat ze stroju a laboratori
systemem MASA (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
Adresa:
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158