Linux pro prosty lid - chvala Linuxu Mint Maya

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Prosinec 4 13:49:04 CET 2012

Ale to je presne to v cem se mylite... v textu.

Radek Vicek

Dne 4.12.2012 13:12, Michal Grunt napsal(a):
> Ale tady se bavime o "normalnich" mensich firmach nebo skolach kde
> jsou maximalne desitky pocitacu ne o nejakem hostingu nebo firem jako
> je "vase" CP.
To je naprosty omyl - takhle to vubec nefunguje. Ja delam v divizi, kde
jsou tri lidi (vcetne me) na kompletni vyvoj (DB , WWW, backoffice,
sklad, rizeni vyroby) a celkem lidi odhadem 80 ve trech strediscich.
Jsme tedy presne velmi mala firma jak pisete. Prave proto, ze nas je
malo tak si nemuzeme dovolit se s necim. Na nastaveni lin serveru mi
staci zkopirovat par cfg souboru. Nez to oklikam a na nic nezapomenu na
win tak mam hotove tri lin servery.

Paradoxne nejvetsi problemy jsou prave s Exchange serverem, ktery
neprovozujeme primo my.

Jaka je asi pravdepodobnost, ze uchazec skonci prave v
> mensi firme nez v nejakem molochu kde sice bezi Linux, ale u koncaka
> jsou stejne Win nebo v pripade CP DOSove okno u prepazky ;-) nebo to
> je TXT terminal?.
No tady jste trosku slapnul vedle - v zazemi bezi uz leta servery na
linuxu a na prepazkach o neco kratsi dobu je uz take Suse linux. ;-)

  K cemu by byl na skole nebo ve firme o triceti
> lidech superpocitac jako mate vy? Nejspis k nicemu. V dnesni dobe kdy
> 1GB stoji par korun a moderni serverove procesory jsou
> naddnymenzovane tak, ze utahnou nekolik virtualnich stroju je
> premysleni o tom, kde usetrit xGB pameti asi zbytecne.

vy opravdu zijete mimo realitu - prave proto, ze se dnes pouzivaji
virtualizace je treba setrit - pokud si HW musite zaplatit tak zadne
naddimenzovani neni - to si muzete dovolit doma na domacim PC
rozdil mezi serverem a tim co mate doma neni vetsinou ani moc ve vykonu,
ale hlavne ve spolehlivosti - vsechno redundatdni, vymenitelne za chodu
- za to si platite

a on je dost rozdil, jestli na jednom HW rozjedu ty virtualy dva nebo
ctyri - zrovna ted to hlidam a divam se na rozdily na serverech bezicich
na linuxu (co jsem preklapeli) a win - ty rozdily jsou dost znacne ve
prospech linuxu (co neprekvapi tak hlavne v sitove propustnosti)

Jinak neni to tak davno co nam v Brne jelo SQL na NCR S26 (z roku 1999)
a to na tom jeste soubezne bezel fileserver. Na takovem superpocitaci
byste asi doma delat nechtel. ;-)