OT: MECH .. zamek v zime zlobi ?!

Juraj Michálek michalek.jm na gmail.com
Úterý Prosinec 4 10:59:27 CET 2012

Mne sa u dvoch aut (Volvo) zaciatkom zimy postupne pokazili vsetky zamky na
vodicovej strane. Najprv nimi bolo treba rozne hybat, potom uz nepomohlo
ani to. Zamky som vybral a zaniesol do klucovej sluzby, kde vymenili
stavitka a bol klud. Hovoril ze je to sposobene nachytanim necistot ked sa
zamok pravidelne nepreplachuje olejom. Tu by som si dovolil upozornit ze WD
40 nie je urceny na mazanie, jeho hlavnou zlozkou je petrolej a
nizkokvalitny olej, casom zasycha, k el. spojom sa chova vyslovene
agresivne. WD 40 je urceny hlavne na cistenie a penetraciu, po pouziti je
treba osetrene miesta namazat a zakonzervovat.Na mazanie a cistenie zamkov
su na to urcene oleje s pridavkom grafitu.
Oprava jedneho zamku stala 20Eur, kluc je s bocnou drazkou, stavitka tvaru
V, vyrobca Neumann. Chlapik sa dost vytesoval nad konstrukciou zamku, vraj
je robeny tak aby ho nebolo mozne silou pretocit (vraj bezna prax u Octavia
1, srobovak natlct do zamku a otocit).
Takze ak sa Vam podari zamkovu vlozku vybrat, skuste ju zaniest do nejakej
lepsej klucovej sluzby. Idealne takej, ktora ponuka aj otvaranie
zabuchnutych dveri.