Linux pro prosty lid - chvala Linuxu Mint Maya

Úterý Prosinec 4 09:13:47 CET 2012

Na Linuxu a na programech vytvářených pro něj mi vadí né ani tak ta
roztříštěnost, člověk si aspoň může na základě doporučení zkušenějších
vybrat. Vadí mi že nejsou pořádné manuály, místo technické podpory mě to
odkáže na diskusní fóra kde se dozvím všechno možné, jen né co
potřebuju. Tak je pár guru, kteří nejspíš nedělají nic jiného než že se
hrabou v systému a pak ti ostatní, kteří raději sáhnou po něčem
použitelnějším. Jedinou zkušenost mám zatím z doby možná před 10 (15?)
lety, kdy jsem si nainstaloval Red Hat. Koupil jsem si k tomu knížku,
kde stejně spousta věcí nebylo. Prokousal jsem se nastavením driverů,
přihlašováním do systému i tím obávaným příkazovým řádkem. Je to hodně
podobné DOSu, nevím čeho se na tom lidi bojí. Pobavilo mě že jako velkou
výhodu Linuxu všude uváděli, že se každé zařízení chová jako disk. Když
chci něco tisknout v dosu, taky soubor kopíruju na LPT1 :-)  Naučil jsem
se v tom spouštět programy a tím že se v tom nedaly spustit programy pro
Windows a nepovedlo se mi ani spustit některé programy pro tehdy
aktuální DOS, zjistil jsem že mi je to k ničemu a tím mé pokusy
skončily. Možná to už dneska funguje líp, umí to víc věcí, ale nebyly
dostatečně dlouhé zimní večery, abych to zase zkusil.
Anděl