Re: MECH: Broušení vrtáků

Ales Prochaska prochaska na alsoft.cz
Čtvrtek Srpen 30 21:17:22 CEST 2012

Brousit vrtáky lze, dle mých zkušeností, dvěma způsoby: z ruky, aby to
aspoň nějak vrtalo, nebo na profi brusce (což může být například
jednoúčelový stroj nebo šestiosá CNC bruska), aby to neházelo, moment
řezného odporu byl nulový v ose vrtáku, dělalo obě špony stejně
tlusté, atd. Cokoliv mezi tím nemá valnou cenu - složitě se to brousí a
nevrtá to líp než dobře nabroušený vrták z ruky.

Definice: co je levnější než 500,000, to není profi bruska na vrtáky
:-)

Ales Prochaska