Optoclen v zavernem smeru.

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Středa Srpen 29 19:48:40 CEST 2012

Ono je to cele slozitejsi. Jedna se o obousmernou proudovou smycku dvou
zarizeni MASTER - SLAVE. MASTER napetim budi SLAVE, ten je pouze pasivni.
A) Proud tece jednim smerem - MASTER vysila a prerusuje proud, SLAVE
prijima pres zapojeni co jsem popsal, tedy optoclen a seriovy odpor,
nekdy navic dioda
B) Proud tece druhym smerem - SLAVE jej prerusuje svym tranzistorem a
vysila, MASTER pres svuj optoclen prijima

V pripade B) je problem v tom, ze ve SLAVE je obvod optoclenu pro prijem
paralelne pripojen k tranzistoru pro vysilani. Takze v pripade B) v dobe
rozepnuti tranzistoru v zarizeni SLAVE je plne napeti 12V na te
kombinaci optoclenu.
Zapojeni SLAVE nemohu ovlivnit, pouze MASTER. Ale uz jsem snad nasel
reseni jak docilit toho, aby na svorkach a tim na te kombinaci bylo max.
5-6V pri rozepnuti tranzistoru ve SLAVE. Nebudu sepnutim tranzistoru ve
SLAVE rozsvecet optoclen v MASTERu, ale budu ho zhasinat. Tedy optoclen
v MASTERu bude paralelne s optoclenem a spinacim tranzistorem ve SLAVE.
Kdyz tranzistor SLAVE rozepne, bude na optoclenu jen ubytek dany
odptoclenem v MASTERu.

Diky vsem.

Martin Hanek