Optoclen v zavernem smeru.

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Srpen 28 10:34:53 CEST 2012

On Tue, 28 Aug 2012, Martin Hanek wrote:

> Dobry den,
> mejme 2 seriova zapojeni optoclenu:
> 1) odpor 200R - vstupni dioda PC817 - dioda BAT46 (obe diody jsou v
> propustnem smeru)
> 2) odpor 200R - vstupni dioda PC817
> Obe zapojeni pripojim v zavernem smeru na 12V.
>
> ad1) Jak se rozdeli napeti na diodach v prvnim pripade? Multimetrem to

Jednou jsem mel zapojeni kde mi optoclen detekoval fazi a byla u nej
seriove dioda a kdyz jsem se na to podival osciloskopem tak jsem neveril-
na te optodiode bylo v zavernem smeru cca 30V ale pulsne - vzdy se nejak
nedestruktivne prorazila, vybila se kapacita a zase se nabila pres zaverny
proud ochranne diody a cyklus se opakoval. Radsi jsem k optodiode pridal
paralelne odpor a ten jev zmizel..