RE: Odrušovací kondenzátory do zdvojovače

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Pondělí Srpen 27 13:33:53 CEST 2012

DD, jednocestne usmerneni v tomto pripade bude bez vstupniho filtru
produkovat velice velke spicky. Se zminovanymi soucastkami to bude delat
spicku dlouhou cca 1 ms a vrcholem pres 10 A (na vstupu). Pokud nebudou
paralelni kondenzatory pres diody, bude to taky "zvonit" na nabezne hrane
(dalsich cca 20% EM problemu). Resenim je 1) dat tam toroidni trafo a graetz
2) kvalitni EM filtr na sitoy privod. Myslim si, ze vzhledem k odebiranemu
proudu naopak nepomohou seriove odpory, protoze jejich maximalni mozna
hodnota neude mit pozitivni vliv na pokles impulzu. Osobne bych tam dal
toroid, pekne delaji v BV Holice, par (vetsich, anodovych) kousku jsem si
tam koupil a byl jsem velmi spokojen s provedenim. JM

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Troller
Sent: Monday, August 27, 2012 1:00 PM
To: HW-news
Subject: Re: Odrušovací kondenzátory do zdvojovače

Zdravím,
  odpovím na více příspěvků v jednom.

referencni 0 a tedy to kladne je dvojnasobne.

> A co je za tim zdvojovacem ? - tam je nejaky zdroj ruseni ? Protoze
> vzdy kdyz se diody otevrou tak vznikne vodiva cesta kudy se muze sirit
> ruseni zpet do napajeci site. Zalezi zda to ruseni vyrabi napajeny VN
> obvod nebo zda vznika pouze kratce pri otevreni diod jako proudova
> spicka nabijenych kondenzatoru. V tom druhem pripade by mohly ty
> paralelni kondenzatory k diodam pomoci.

Za tím zdvojovačem by zdroj rušení neměl být - je tam několikastupňová
filtrace kondenzátory 50 uF/450V (v každé té větvi zdvojovače, takže pro
výsledné napětí jsou v sérii) a pak se to dále rozvádí do obvodů zesilovače,
hlavně tedy na prostředek vinutí výstupního trafa. Budič má z toho ještě
další filtraci a redukci napětí (a používá stejně jen jednu větev).
  Osciloskop tu zatím nemám - je to na chalupě, do pražského bytu by se to
nevešlo. Možná ho sem někdy vezmu, samotného mne to zajímá.
  Bez zátěže jsem to zkoušel - stačí vyjmout koncové elektronky a spotřeba
je minimální. Projevuje se to tak, že rušení je méně intenzivní, jednak jsou
pulsy méně intenzivní a pak se zdá, že jsou "méně často" - jako by
nevznikaly každou vlnu sítě, ale jen občas - zvuk pak připomíná něco jako
"dvoutakt na volnoběh".
  Jelikož jde o anodovu záležitost - velké napětí, ale poměrně malé proudy -
anodové pojistky jsou 400 mA - domníval jsem se, že sériový odpor obstará
sekundár anodového trafa. Nějaké odpory ale k diodám mohu dát, pár Ohm tomu
moc neublíží. Spíše si ale slibuji úspěch od těch paralelních kondenzátorů.
Dnes už s tím nic nenadělám a zítra jedu pryč, ale zkusím něco přivézt na
další víkend a pohraju si.
  Zdraví Pavel