Odrušovací kondenzátory do zdvojovače

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Srpen 27 13:00:26 CEST 2012

Zdravím,
  odpovím na více příspěvků v jednom.

> A co je za tim zdvojovacem ? - tam je nejaky zdroj ruseni ? Protoze vzdy
> kdyz se diody otevrou tak vznikne vodiva cesta kudy se muze sirit ruseni
> zpet do napajeci site. Zalezi zda to ruseni vyrabi napajeny VN obvod nebo
> zda vznika pouze kratce pri otevreni diod jako proudova spicka nabijenych
> kondenzatoru. V tom druhem pripade by mohly ty paralelni kondenzatory
> k diodam pomoci.

Za tím zdvojovačem by zdroj rušení neměl být - je tam několikastupňová filtrace
kondenzátory 50 uF/450V (v každé té větvi zdvojovače, takže pro výsledné
napětí jsou v sérii) a pak se to dále rozvádí do obvodů zesilovače, hlavně tedy
na prostředek vinutí výstupního trafa. Budič má z toho ještě další filtraci a
redukci napětí (a používá stejně jen jednu větev).
  Osciloskop tu zatím nemám - je to na chalupě, do pražského bytu by se to
nevešlo. Možná ho sem někdy vezmu, samotného mne to zajímá.
  Bez zátěže jsem to zkoušel - stačí vyjmout koncové elektronky a spotřeba je
minimální. Projevuje se to tak, že rušení je méně intenzivní, jednak jsou pulsy
méně intenzivní a pak se zdá, že jsou "méně často" - jako by nevznikaly každou
vlnu sítě, ale jen občas - zvuk pak připomíná něco jako "dvoutakt na volnoběh".
  Jelikož jde o anodovu záležitost - velké napětí, ale poměrně malé proudy -
anodové pojistky jsou 400 mA - domníval jsem se, že sériový odpor obstará
sekundár anodového trafa. Nějaké odpory ale k diodám mohu dát, pár Ohm tomu
moc neublíží. Spíše si ale slibuji úspěch od těch paralelních kondenzátorů.
Dnes už s tím nic nenadělám a zítra jedu pryč, ale zkusím něco přivézt na
další víkend a pohraju si.
  Zdraví Pavel