Odrušovací kondenzátory do zdvojovače

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Srpen 27 11:23:14 CEST 2012

On Mon, 27 Aug 2012, Pavel Troller wrote:

> Ahoj,
>  je to jednocestny Greineicheruv zdvojovac - jeden konec trafa je prostredek
> a z druheho konce trafa jsou zapojeny opacne polovane diody (vzdy 3 seriove),
> takze vznikne proti tomu stredu jedno napeti kladne a druhe zaporne, pricemz
> to zaporne je pak povazovano za referencni 0 a tedy to kladne je dvojnasobne.
>  Mam ty zesilovacove moduly 3 a delaji to vsechny 3 uplne stejne - jakmile
> se zapne tento zdroj, objevi se impulsni ruseni se sitovou frekvenci. Neni to
> tedy dle mne stav poruchovy, ze by bylo neco spaleneho ci podobne (to napeti

A co je za tim zdvojovacem ? - tam je nejaky zdroj ruseni ? Protoze vzdy
kdyz se diody otevrou tak vznikne vodiva cesta kudy se muze sirit ruseni
zpet do napajeci site. Zalezi zda to ruseni vyrabi napajeny VN obvod nebo
zda vznika pouze kratce pri otevreni diod jako proudova spicka nabijenych
kondenzatoru. V tom druhem pripade by mohly ty paralelni kondenzatory
k diodam pomoci.