OT Zufaly vykrik na temu prehadzovania stanic na DVBT settopboxe

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Srpen 23 20:21:47 CEST 2012

Pratele, prosim, nesypte sul do mych ran, co ja bych dal JEN za nesetrideny
seznam stanic...

Koupil jsem skoromanzelce uzasne mediacentrum Noontec V9T. Papirove vypadalo
dobre, me pozadavky byly:

- nahrazeni stavajiciho STB u 38cm TV
- umozneni nahravani poradu z TV
- umozneni prehravani filmu z interniho disku a/nebo site
- jednoduche ovladani, srovnatelne s tim STB.

Jak to rici slusne? Nejslusneji asi takhle: Uz se tu s tim seru tyden a
porad to bud neco neumi, nebo to dela blbe, pripadne to neco neumi a jeste
neco jineho dela blbe.

Jsou k dispozici ruzne FW zalozene na dvou ruznych SDK od Realteku, kazdy
dela kraviny v necem jinem. SDK3 je rychlejsi, ma prehlednejsi menu, ale
zase treba popis programu pri prepnuti kanalu na DVB-T je asi
dvoumilimetrovym pismem, to musi byt blechy i na metrove televizi, nechapu.
Casovane nahravani si chodi jak chce, nekdy jo, ale spis ne, kdyz koukam na
film a spusti se nahravani, cela krabice vytuhne a pomuze az restart, po
restartu ovsem uz sama nahravat nezacne.

SDK4 je graficky hezci, daleko neprehlednejsi, ma daleko vic zbytecnych
funkci (chapu, ze nekoho muzou zajimat cinske zpravy, stremovane z netu, ale
to by musely chodit - stejne jako dalsich cca 150 predvolenych streamovanych
kanalu, z nichz chodi celkem asi ctyri), vyhoda je, ze je take daleko
pomalejsi (bodejt by ne, kdyz podkladovy obrazek na "desktopu" je cca 0.5B
velka bitmapa, kazda ikona je ze dvou obrazku po cca 50kB, dohromady je jich
tam deset, a tak podobne).

Mel jsem za to, ze kdyz je to cele krasne dokonale linuxove (fakt jo), tak
na tom pujde vhodnym zasahem do FW alespon neco priohnout - podarilo se mi
treba castecne predelat ono hlavni menu, ale uz ne treba velikost fontu pri
prochazeni disku a hledani filmu ve slozce, ne vsechno pro Linux je OS,
vyrobce (Realtek) se pry nechal slyset, ze do te hlavni aplikace, ktera se
stara o jadro obsluhy televize, si nejakejma lidma z ulice hrabat nenecha.

Navic se HDD v pixle prehriva a prehriva i zbytek pixly, takze cim dele je
ten kram zapnuty, tim vice "kostickuje" obraz z DVB-T, protoze se ohriva
nekde neco, co nema... Po vychladnutí zase chvili nekostickuje.

A abych se vratil k tematu - tridit programy samozrejme NEUMI ani jedna
verze FW, vyhodou ovsem je, ze se nasel nejaky programator, ktery rozlamal
soubor, do ktereho si to odklada seznam naladenych stanic a napsal k tomu
editor - v zakladu to v Praze naslo tusim 38 stanic, kde byly bez ladu a
skladu jednotlive kanaly TV a mezi nimi tak volne pohazene radia. Dokonale,
genialni - kdybych potkal autora FW, velmi rad bych mu velmi tezce
ublizil...

Takze jak dopadly moje pozadavky?
- nahrazeni stavajiciho STB u 38cm TV: ani omylem, u zadneho z nekolika
predchazejicich STB se mi nestalo, ze bych nebyl schopen precist text na
obrazovce (to, ze ten kram neumi cestinu v teletextu, to uz nejak neresim a
skryte titulky nepouzivam a EPG neprectu).

- umozneni nahravani poradu z TV: ale jo, obcas neco nahraje. Nekdy. Kdyz se
mu chce, ma na to cas a clovek ho pri tom moc nerusi. Zlaty video. Zlatej
nahravaci STB od Evolve (necekal jsem, ze tohle nekdy napisu).

- umozneni prehravani filmu z interniho disku a/nebo site: krome toho, ze
nektery verze FW pouzivaj uzasne maly pismo (asi je to na metrove plazme ve
FullHD fakt cool, ale v PALu to stoji... jak to rict slusne?) a tedy ten
spravnej film ani nenalistuju, tak je to vcelku dobry, pokud zrovna nechci s
tim kramem delat v tu chvili i neco jineho (jako treba nakopirovat mu na
disk dalsi film - to se pak zpomali k nepouzitelnosti a odezva na dalku je i
v minutach). Ty verze, co pouzivaj vetsi fonty, zase neumej neco jineho...

- jednoduche ovladani, srovnatelne s tim STB: Ehmmmmmmmmmmmm... V recenzich
a forech to nevypadalo tak zle. No hlavne ze to umi prehravat Youtube a
napise mi to, kolik je ted v Praze stupnu, to potesi - to nemit, tak neusnu
(oboje byly mezi prvnima vecma, co jsem z jednotlivych skinu vyhazoval, on
ten dotaz na nejaka online data prece jen drobatko zdrzuje)..

Jinak stejny chipset a stejny (resp. stejne debilni) FW maji v podstate
vsechny sitove prehravace v relaci 2-3k, tenhle jsem zvolil prave proto, ze
ma DVB-T tuner a neni to jen sitovy prehravac. Chybama se clovek uci.

Jsem se zase vykecal, ale uz to asi chtelo ven, penim tu nad tim uz tyden...

Pavel Kutina