OT: patecni - N dratu

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Úterý Srpen 21 14:13:24 CEST 2012

ano, prevod S parametrov do casovej oblasti pouzivam pomerne casto.
Tych 200km koaxialnych kablov sa kontroluje v casovej oblasti velmi
pohodlne. Ked sa meria vektorovym analyzatorom so spravne nastavenym
rozlisenim je tam vidiet vdaka obrovskemu dynamickemu rozsahu aj mala
5mm otlacenina 300m od zaciatku kabla. Pouzivame ich aj na odrezanie
presnej dlzky kablov, ktore su pouzite ako diferencialne pary, pri 600m
sa da dosiahnut milimetrova presnost.
So specializovanymi TDR pristrojmi je to trochu zlozitejsie, lebo
pouzivaju pomerne nizke rozlisenie (podobne ako u osciloskopu) takze sa
daju hladat vacsie zavady ale drobnosti su vacsinou pod urovnou rozlisenia.
Ulozil som obrazky z vykladania kablu. Cervena je pred ulozenim kym bol
na zemi a modra po ulozeni a odrezani konca na spravnu dlzku. Koniec je
otvoreny a napriek plnemu odrazu je vidiet vsetky potrebne detaily,
ktore sa vo frekvencnej oblasti nedaju identifikovat.
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/untitled1.png
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/untitled2.png
Na zaciatku a na konci je vidiet konektory (niekolko prechodiek z SMA na
N a na 7/16. Potom na urovni 2e-3 su jednotlive odbocnice, je tam pekne
vidiet ich presny rozostup. Na koniec ten maly modry peak okolo 300ns
bol sposobeny instalaciou (nebol tam ked bol kabel na zemi a teraz sa
tam objavil). Je to usek kde kabel ohybali okolo steny, tak predpokladam
ze zatlacili viac ako mali. Odrazy su ale stale velmi male (na urovni
-50dB) takze to na pfunkcuu nema vplyv.
Este zaujimavejsie je pouzitie prevodu S parametrov do casovej oblasti
pri praci s malymi obvodmi. Ked si prevedies impedanciu, alebo prenos do
casovej oblasti a merias s dostatocnou sirkou pasma tak mozes priamo na
doske vystopovat co optimalne nefunguje a na ktorom mieste napriklad v
zosilnovaci presne vznika problem.

Zadaniu to sice vobec nezodpoveda a z hladiska efektivnosti by to bolo
asi najhorsie riesenie, ale viem si predstavit ze napriklad pocas cesty
na Mars ked nemas pol roka co robit a nemas k dispozicii ziadne ine
pristroje by sa dal pouzit aj ten reflektometer :-) Vzdy na jeden drat z
toho kablu uviazat uzol, alebo opret ho o nejaku konstrukciu a mozno by
si to na druhej strane tym reflektometrom videl. Bolo by ale treba N az
2N ciest hore-dole.

b.