I2C lock-up

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Srpen 21 11:15:54 CEST 2012

Myslite tym MCP23017 a MCP23008, alebo existuju aj tie co spominate len ja o nich neviem?

SPI je fajn v tom ze je "menej stavovy" nez I2C a je to len prachsprosty shiftregister, takze jednak maju vyrobcovia menej sanci nieco do***at pri implementacii, druhak pri "valeni" dat je ten protokol prirodzene "samoopravny". Nevyhodou je extra drat na data a dalsi extra drat pre kazde dalsie pripojene zariadenie.

Samozrejme, aj tu sa stava ze vyrobca zapoji svoju ludovu tvorivost, vtedy nastupuju podobne problemy ako pri I2C... :-)

Dalsou nevyhodou je slabsia standardizovanost takze treba vzdy dokladne citat datasheety kvoli roznym CPOL a CPHA a vselijakym zahadnym poziadavkam na casovanie CS. Niekedy chyba aj handshake na najnizsej urovni (moznost "brzdit", co u I2C je schovane v clock stretchingu). Multimastering tiez nie je uplna samozrejmost a tiez do urcitej miery podlieha ludovej tvorivosti.

wek