Stabilaky Kipor

mcmlxxx na hantec.cz mcmlxxx na hantec.cz
Pondělí Srpen 20 17:10:56 CEST 2012

Já sice od Kiporu nic nemám, ale připadne mi to jako obšlehlej motor BS.
Shodou okolností jsem repasoval jeden oběhanej BS podobné konstrukce, a
řeknu Vám, že ty motory nejsou stavěny na nějaký trvalý provoz. Nechci si
vymýšlet, ale životnost může být odhaduju 200? motohodin. Motor co jsem
opravoval má velmi jednoduchou klasickou konstrukci, klikovka je přímo
výstupní hřídel, který není uložený v klasickém ložisku ale jen v
rozstřikem mazaném hlinikovém "pouzdře", valec vůbec neměl vložku, chodilo
to rovnou v hliníku (možná tam někdy byla nějaká úprava nikasilem, ale tu
jsem tam už nespatřil - tím pádem výbrus neekonomický. Karburátor
jednoduchej, s plastovou membránou která slouží jako pumpa. Jak se tam
něco opotřebuje, začne motor baštit olej a kouřit a je s ním ámen. atd.
Zapalování bývá klasické magneto.
ND jsou ukrutně drahé, třeba sada kroužků 650kč, Každé gufero stojí min.
100kč, o pístu nebo klice raději nemluvím.
Já tím poháním jednoosák, a počítám to asi tak, že pokud motor odmaká
10hodin ročně, tak do 10ti let je po něm.
Novej BS stejného výkonu stojí cca 10000,-
Takže záleží, kolik hodin si myslíte že to bude makat, a jestli je zdroj
ND.
Pokud máte zájem, mám k dispozici nějakou servisní dokumentaci k motorům
BS tohoto typu.