OT: patecni - N dratu

Marek Peca marek na duch.cz
Pondělí Srpen 20 14:55:19 CEST 2012

> Mohlo by, ale jist si nejsem, nejak mi to uplne nesimuluje vsechny moznosti...
> No kdyz uz to jini sem pisou, uvedu "svoje" reseni. Abych byl uplne uprimny,
> moje neni, ale asi v 15 letech jsme ho vycetl v jedne chytre knizce. Od te doby
> si ho pamatuji, a tak dle prislovi "Co se v mladi naucis"... ho sem dam, kdyz
> uz ho nosim v hlave 35 let :-). Pro jistotu uvedu i podminky ulohy, protoze
> se lisi od puvodniho zadani.
>
> 1) Kabel ma nejmene 3 vodice, obecne N.
> 2) Vodice nejsou nijak rozliseny (barva, tloustka, oplet...)
> [...]

Nevim nevim, pripada mi to zbytecne slozity a ma to komplikovanejsi
podminky. Navic kdyby se v puvodnim zadani umoznilo zkratovavat na obou
koncich, tak je ten muj postup skutecne na jedno vybehnuti a sebehnuti.

Je tam nejaka vada?

Po 1. kroku mame treba pri N=15, skupiny 1,2,3,4,5:

1
2 2
3 3 3
4 4 4 4
5 5 5 5 5

spojime do jinych skupin A,B,C,D,E:

1A
2A 2B
3A 3B 3C
4A 4B 4C 4D
5A 5B 5C 5D 5E

- prislusnost ke skupine je urcitelna ("pocet dratu, s kterejma zvoni");
- jak je snad z prilozeneho trojuhelniku videt, nic se tam neopakuje.

K prakticke realizaci vidim vadu jedinou, ze spojovat treba 200 dratu
dohromady nebude prilis prijemne, na druhou stranu
- mozna je to prijemnejsi nez delat 100 paru, nemame-li ovsem nejakou
extra pomucku (typu tlf. krimp. svorka);
- takovyhle baga bez barevneho znaceni se asi nevyrabely nikdy.

Snad jsem se nestal obeti nejakeho sebeklamu, jinak se za me budou
telefonni prumyslovka s telefonnim ucnakem dost stydet ;-)

ZdraviM.P.