Re: vysavač na stavební prach?

J.Polivka jpolivka na volny.cz
Neděle Srpen 19 15:41:28 CEST 2012

Zdravím všechny,
rekonstruoval jsem byt a řezal flexou takové ty měkké panely.
Byl jsem blbec. To nadělalo takového jemného prachu, že filtry si s tím neporadily a Rainbow také ne.
Část ano, ale ten materiál se nestačil "smáčet" a tím to bylo v řit*.
Nedávno byl někdo v pořadu Den "D" a měl pro toto řešení. Pokud vím, tak neuspěl.
Škoda, když tady u nás řezali panel, tak ti chlapi dělali bez jakékoliv ochrany pro svoje zdraví.
Jak to vypadalo, tak to nastíním tak, že přes škvíry u vstupních dveří se mi dostalo tolik prachu do bytu, že jsem vyhodil všechno
oblečení a obleky co byly v předsíni ve skříni.
Jindra Polívka

Dobrý den.

Tak jsem po posledním nájemníkovi rekonstruoval byt a asi jsem si zničil vysavač. To je druhý, protože první nájemník používal aby
ušetřil bez pytlíků, když nebyl jeho. Jde o obyčejný vysavač ETA a vysával jsem jím prach z broušení vytmelené omítky. Vysavač měl
v cuku letu ucpané veškeré filtry, prach prolétnul pytlíkem až do motoru. Vysavač jsem rozebral, turbína je neobvykle hlasitá a
hřeje se.

Zničil jsem turbínu? Co tam bývá za ložiska? Jsou ložiska zničená? Jde to opravit?

Pro zajímavost, dá se takový prach vůbec něčím vysávat, když proletí každým filtrem?

Co nástroje typu vrtačka či rozbruska? Vím že mají na ose motoru větráček, který by měl snad zabránit tomu, aby se do motoru
nedostal prach, jak dobře to funguje?

Díky, Vojta Bubník