Radioamater posluchac - antena

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Pátek Srpen 17 09:30:12 CEST 2012

Teda musel jsem si najit co to QTH je :-) zas tak zbehly v tom nejsem. Zkousim to v Moste (severni cechy). SDR jsem nejaky cas poslouchal, dokonce mam i software (websdr) primo od autora (websdr.org) vcetne SDR prijimace (krystalem naladeny na 3,770Mhz). Planuji to pripojit na HP microserver pokud to bude stihat (AMD Athlon(tm) II Neo N36L Dual-Core), ale musí ještě poridit nejakou slusnejsi zvukovku a jsem limitovan bud USB nebo polovicni vyskou a delkou PCI-E slotu. Snad SoundBlaster X-Fi Surround 5.1 Pro (USB) by pro to mohla byt po mensich upravach vhodna http://www.rfsystem.it/shop/download/SB_Creative_XFi_Pro_USB.pdf nebo Asus Xonar DX (oproti SB umi vzorkovani 192Khz), ale to uz leze trochu do penez.

MG

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Glajc Pavel
Sent: Friday, August 17, 2012 6:11 AM
To: HW-news
Subject: Re[2]: Radioamater posluchac - antena

No já bych se do té "žumpy" moc nehrnul. Technické příspěvky a osobní napadání a urážky jsou tam tak 1:200. Je mnohem lepší poslat dotaz sem, pár radioamatérů (a to vesměs technici) jsou zde a určitě rádi pomohou. Drobné odchýlení od HW snad tak nevadí - nakonec pravá radioamatéřina je přece hlavně HW. Co se týká zkoušek a legislativy doporučuju web črk. www.crk.cz .
Co se týká provozu tak si myslím, že není špatné začít třeba s poslechem webového sdr radia.
websdr.org je dobrej rozcestník, stačí poslouchat a dělat si úsudky o šíření vln. Pár stanic je i ve střední evropě, tak i češtinu lze zaslechnout. Výhoda je "vodopád" kde lze přehledně zjistit, kde se na pásmu co děje. Co se týká antény asi bych začal s dlouhým drátem, pak již zmíněná smyčková a nebo magnetická anténa. Klíčové slovo MLA (magnetic loop antene). No a nebo se vrhnout směrem k pidivlnám a tam bych začel určitě s laděným čtvrtvlným pahýlem.
Nebo se rozhlédnout po okolí kde je nějaká "drátěná farma" a navštívit příslušného radioamatéra.
Smíme vědět QTH?
Pavel Glajc alias2JGP