OT Zufaly vykrik na temu prehadzovania stanic na DVBT settopboxe

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Srpen 17 08:36:47 CEST 2012

Taka piatkova tema...

Pred rokom som riesil s pomocou hw-list prijem DVBT v podmienkach slovensko-madarskeho pohranicia, http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2011-July/398283.html . Vsetko (az na drobnosti typu zhoreny adapter k tej aktivnej antene) viacmenej fungovalo, akurat medzicasom pokrocila digitalizacia v Madarsku a okrem hratok s prehadzovanim kanalov (co robi aj Towercom na Slovensku na velku radost "servisakov" ktori chodia ludom, co si to sami nedokazu urobit, prestavovat tie boxy) pribudli kanaly resp. cele multiplexy. Po autoladeni teda pribudli tri tucty kanalov, z coho je drviva vacsina platenych (a, uprimne, dokonale nezaujimavych), potom kanaly s menom "DATA-A" a pod. co tipujem ze su nejake servisne kanaly. To vsetko je v poriadku, akurat...

Neviem zmenit poradie kanalov.

Nenachadzam v menu nic take ze prehadzovanie kanalov. Ked sa zobrazi okno so zoznamom kanalov, tak sa sice da prejst do cohosi co vyzera ako menu, kde je vsak len jedina polozka, "VISIBLE", ktora nerobi vobec nic. LCN je defaultne vypnute, skusal som aj zapnut, nic sa nezmenilo.

Dost je to otravne, pretoze tie "zaujimave" kanaly su potom cislo 3, 18 a 32. Kto si to ma pamatat.

Ak sa hram s manualnym ladenim - ktory je urobeny mimoriadne debilne a nedovoli nic ine nez zvolit cislo kanalu a ak tam najde multiplex tak ho cely prihodi do zoznamu - tak sice mozem vynechat ten najdebilnejsi multiplexy, ale aj tak este zostava pomerne dost nezaujimavych kanalov, a v ramci multiplexu ich poradie neviem ovplyvnit.

Ten 40-ojovy settopbox je http://set-top-boxy-dvb-t.heureka.sk/vov-vdvb-4002/. Guglenie nevracia vobec nic okrem predajcov, takze je to zjavne nieco brandovane. To "nic" je vratane standardneho navodu (ktory napokon snad ani nebol prilozeny - neviem ho najst a nechce sa mi verit, ze by som ho pred rokom nebol dal spat do krabice). Na doske vnutri je napisane DR310, ale ani to nic relevantne nevrati. Mozog celeho geretu je Novatek NT78310, ale ani k nemu viacmenej nic nie je (nie zeby mi to pomohlo).

Ja viem, ze na toto neexistuje rada, lebo je to taka doba, len som sa postazoval, ked uz je ten (ozajstny) piatok...

wek