Dispenser pro davkovani pajeci pasty

Ales Prochaska prochaska na alsoft.cz
Čtvrtek Srpen 16 23:00:52 CEST 2012

> To je ale krasne provedeno!
Děkuji :-)
> Docela jste me nabudil tou vyrobou strikacky. I kdyz nevim, z ceho
> udelat pist, aby to trochu tesnilo?
Kdybych to vyráběl, tak píst udělám z HDPE. Byl by to váleček,
z vnitřní strany dutý, s tenkou stěnou, co nejtenčí by se mi podařilo
vyrobit. Tlakem dávkované kapaliny by se roztáhl a těsnil. Kdyby to
nefungovalo, tak udělám píst asi z POM-C a těsnit ho budu na
o-kroužek. Když se o-kroužek udělá do drážky natěsno, rozplácne se a
nepruží (i když to není strojařsky čisté). Všechno bych to dělal co
nejjednoduší, aby se toho dalo nadělat na automatu spousta a pak jenom
vyhazovat a nemuselo se nic čistit.
> Nicmene ty profi davkovace pouzivaji predpokladam ty plastove kartuse.
> Docela by me zajimalo, co v takovem davkovaci vlastne je, ze je to tak
> proklate drahe. Skoro by se nabizelo, ze tam budou 2 elektroventily, jeden
> do toho pusti tlakovy raz a druhy ho za definovanou dobu zase odpusti ven.
> Ale proc to teda stoji tolik?
Viděl jsem jich několik, než jsem se rozhodl si udělat vlastní.
Standardně je to tak jak píšete, jenom je tam navíc více či méně
důmyslně udělaná regulace tlaku toho vzduchu, protože tlak určuje
rychlost vytékání. Drahé je to asi proto, že se toho nedělají milióny,
jiné vysvětlení mě nenapadá.

Aleš Procháska