kviz na piatok

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Čtvrtek Srpen 16 21:04:39 CEST 2012

Jak funguje? Vidim odriznuty cast opleteni. Do stredni zily se zapichne
nejaky hrot?
Jak moc to rozhodi impedanci koaxu? Na jake frekvenci to beha?

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: "balu na home" <daniel.valuch na orange.fr>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, August 16, 2012 6:53 PM
Subject: ot: kviz na piatok

kvizova otazka - kolko inzinierov z CERNu je treba na instalaciu 100m
dlheho koaxialneho kabla?

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/l4/

aby som vysvetlil, je to asi 50mm hruby koaxial, ktory sluzi na
distribuciu referencnej fazy pozdlz noveho linearneho urychlovaca ktory
teraz staviame. Kazdych par metrov kde bude urychlovacia struktura ma do
seba zapustenu -30dB smerovu odbocnicu (vyvinuta u nas - vid obrazok, je
ich tam asi 30). Odbocnice som takto konstruoval preto aby mali velmi
nizke odrazy do tej priebeznej linky, podla merania je to ca. 6x menej
ako konektory na konci.
Odbocnice sme montovali kym bol kabel na zemi a potom ho trebalo opatrne
zdvihnut do kabloveho zlabu na miesto urcenia. Kabel je sice lahky, ale
moc dlhy :-)