Kalkulacka

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Srpen 16 11:33:20 CEST 2012

Loni jsem koupil v Lidlu tuto kalkulačku www.volny.cz/swz/Obraz0511.jpg . Není programovatelná, ale co bych chtěl za 89 Kč
  ----- Original Message -----
  From: Peter Bosnak
  To: Hw-list na list.hw.cz
  Sent: Thursday, August 16, 2012 11:06 AM
  Subject: Kalkulacka

  Tá  Casio FX-180P mi pripomenula, že ja som kedysi mal tiež niečo podobné. Po hodinovom hľadaní som ju našiel a je to typ Casio FX-39, ktorá akoby z oka tej FX-180 vypadla, lenže má trochu iný popis na tlačítkach a hlavne ešte LED displej. Stála vtedy v Tuzexe asi 120 bonov. Boli v nej ešte dve alkalické AA Duracel a po zapnutí sa displej rozsvietil.  Tie baterky tam boli možno 8 rokov. Ale nebol som s ňou spokojný, po krátkej dobe začali vynechávať tlačítka. A vynechávajú doteraz. Zrejme v tej dobe ešte nemali zvládnutú technológiu, bola to vtedy dosť lacná značka. Asi pred tromi rokmi som videl v Tescu v koši nahádzané kalkulačky s podivnou značkou Karce, ktoré mali kopu funkcií a stáli iba niečo cez 200 korún. Zo zvedavosti som jednu kúpil a po vyskúšaní daroval vnukovi, stredoškolákovi. Kalkulačka bez najmenšieho problému funguje a vnuk si ju nevie vynachváliť. Od jednej z prvých malých kalkulačiek som kedysi dostal pekný kopanec. Nebola to stolná s digitrónmi ale displej bol asi dútnavkový a vnútri bol menič asi na 150 V. Nič také som nečakal, keď som šmátral prstami po plošnom spoji.