Re: Stanley Meyer a jeho vodíkový reaktor ?

Jan Tichavský jan.tichavsky na gmail.com
Čtvrtek Srpen 16 02:35:30 CEST 2012

Proto s sebou vezou ten RTG na vytápění všech důležitých části. Jinak ty
baterie opravdu nevydrží marťanské podmínky jen tak, to byl ostatně případ
solárního Phoenix landeru, který se po zimě už neozval. On to ani nikdo
nečekal, ale stejně to ještě zkoušeli. Phoenix byl zvláštní v tom, že
původně byl postaven pro misi někam k rovníku místo k pólu, takže měl jen
ty dva solární vějíře, které byly napevno ve vodorovné poloze, což v jeho
případě znamenalo značné šetření s energií. I tak vydržel 5 měsíců místo
plánovaných třech.

Ještě bych doplnil, že aktuální elektrický výkon z RTG je 115 W, tedy mírně
víc, než těch 110, co se očekávalo.

O samotných bateriích jsem toho moc nenašel kromě toho, že jde o 2x 28 V,
43 Ah a jsou založené na předchozích typech použítých v MER. Opportunity je
stále v provozu i po 8 letech a nečetl jsem, že by měla potíže s nízkou
kapacitou nebo něco podobného, takže by to mělo vydržet opravdu hodně.