Re: OT: plynový kotel - doporuceni, zkusenosti

newlad na centrum.cz newlad na centrum.cz
Středa Srpen 15 08:46:52 CEST 2012

Dobry den, nechci oponovat, jen doplnim par poznamek:
- to jak budete provozovat kotel, zalezi take na tom, jaky mate system topeni, pokud je to kombinace s klasickymi radiatory a nemate v celem dome vyhradne podlahovku, budete muset jet pravdepodobne ve vysokoteplotnim rezimu. Vetsina teles je pocitana na teplotni spad 80/60.
- na tu ucinnost se kouknete do datasitu vyrobce, u solidnich ten rozdil neni nijak propastny. Napr u provedeni s jmenovitym vykonem 24kW se spotreba lisi jen o cca 1,6kW (v idealnim pripade)
- trosku mi kulha i to srovnani, verte, ze kdyby klasicke kotle byly tam nehospodarne, urcite by je uz mela maticka EU na blacklistu a do dvou let je zakaze

To vse samozrejme neznamena, ze jsou kondenzacni kotle spatne, jen je treba vzit do uvahy, ze jejich vyhody nejsou tak jednoznacne, jak se nekdy dovidame. A jak jsem jiz napsal, je treba pocitat. Dobre pocitat.

Vladimir
> Od: "Petr Labaj"
> Komu: "HW-news"
> Datum: 14.08.2012 23:29
> Předmět: Re: OT: plynový kotel - doporuceni, zkusenosti

I nejblbeji provozovany kondenzacni kotel (vysokoteplotne atd.) bude
mit ucinnost minimalne stejnou lebo lepsi nez klasicky kotel. Nekde
(snad na TZB info?) jsem kdysi videl i namodelovane nejhorsi podminky,
kde toto take potvrdili.

Dnesni kotle jsou hodne rozmerove a jinak kompatibilni navzajem, takze
prechod na novy kotel neznamena zadne velke stavebni upravy. Takze
neni nutno kupovat kotel "na cely zivot", ale da se to brat jako spotrebka.
Cena meho kondenzacniho kotle byla zhruba na urovni ceny paliva za
2 topne sezony pro puvodni nekondenzacni, a cca 3 topne sezony pro
novy kondenzacni.

Komin je dobre instalovat takovy, aby se na neho dal pripojit i dalsi kotel
za par let. Takze je asi lepsi poridit kondenzacni uz ted, protoze ten dalsi
uz kondenzacni bude urcite, a takhle aspon nebudete muset ten komin
pri pripadne vymene kotle predelavat.

Kupovat dneska nekondenzacni kotel mi pripada stejne logicke, jako
koupit nove PC jen s ISA sloty (kdyby se teda vyrabelo).

PL