elektronicke odstranovace vodniho kamene

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Srpen 13 20:31:13 CEST 2012

On Mon, 13 Aug 2012, Zapletal Martin wrote:

> Chtel bych se zeptat zde pritomnych, zda nekdo nepouzivate takova ta
> udelatka ktera se omotaji kolem trubky, pripoji se elektronika a udajne
> odstranuji z vody vodni kamen. Existuje toho spousta, spousta se o tom i
> pise(i jsem toho hodne precetl), ale potreboval bych od nekoho prakticke
> zkusenosti, pripadne doporuceny typ zarizeni. Mame velky obsah vodniho
> kamene a uz se nam nechce menit vodovodni baterie a vyvarivat konvice
> atd. Pouzivate to nekdo? A uspesne?

Mame v baraku rozvody vody v zeleznych trubkach. Cca pred 10ti lety
jsme meli problemy s tim ze se v nich po obvodu usazoval vodni kamen
takze vnitrni prumer (kdyz se odmontovala baterie) trubky byl polovicni
a bylo to znat i na prutoku - napousteni vany trvalo.

Takze jsme uvazovali o tom trubky vysekat a nahradit plastem. Tak jsem
si rekl ze zkusim to elektronicke "placebo". Nasel jsem na internetu
nejaky navod - generator cca 2000-3000Hz rozmitany nekolikrat za
vterinu , vystup byl pak vyveden na civku pres odpor nekolik set Ohm
takze pracovni proud nejake miliampery. Na vstupni plastovou trubku
pred vodomer jsem namotal asi 15 zavitu a pripojil to . Kdyz jsme
po cca dvou letech odmontovavali baterii tak byly trubky (co byly
puvodne zanesene) ciste a voda se napousti rychle jako driv. Takze
z vymeny trubek seslo - zustaly zelezne.

Taky jsem tomu neveril ze by to mohlo fungovat ale nam to funguje.
Dokonce to rozpustilo i stavajici usazeniny. Musim ale rict ze
v pristrojich jako varna konvice jsme nikdy s vodnim kamenem velke
problemy nemeli - kdyz uz tak se spirala po roce pouzivani pokryla
vrstvickou ktera se odstranila octem, takze zadna extra mineralni
voda to neni, ale za 30 let dokazala ucpat trubky. A ta magnetizace,
byt minimalni, ovlivnila to usazovani...