akumulátory

Pondělí Srpen 13 13:15:10 CEST 2012

Po opucování horní plochy článků by se jistě něco přečíst dalo. To NKN
je hodně staré předrevoluční značení, to už ani neznám. Ferak dělá tři
řady: KPH startovací (=staré NKT trakční?), KPM pro střední zatížení a
KPL (=NKN?) pro nízké zatížení (osvětlovací). Vzhledem k těm dvěma
šroubům na každém pólu to bude statovací - asi KPH80 nebo KPH150 (z
fotky moc nepoznám velikost). Pokud je té baterce méně než 20 let, po
výměně louhu a po naformování má šanci něco dělat. Doporučuji zkusit
některé depo ČD, tam na to mají vybavení včetně ekologické likvidace
starého louhu (obsahuje rozptýlené kadmium).
Anděl