Nastavitelne LDO 2-3A v DPAK ? nahrada LM1085

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Srpen 13 12:34:12 CEST 2012

Pokud chcete 4 V, je nejlepší LDO, k zařízení dodávat stabilizátor na 5 V.
Na vstupu dále přepěťovku, polyswitch a indikaci, že vypnul. Když tam
zákazník pustí 12, rozbliká se mu červená. Pokud chcete blbuvzdornost s
adaptérem, co zákazník najde, dejte tam spínanej stabilizátor, který ty 4
udělá ze 4,3-40 V. Výhoda je, že při vyšším napětí bude nižší odběr, takže
když tam např. místo dodaného 6V/2 A dá třeba 12V/1 A, kterej dává ve
skutečnosti 17, bude to normálně fungovat. Při použítí 78S05+dioda to ve
stejné situaci fungovat nebude, protože napětí sleze třeba na 6 V a na
výstupu budou 3. S LDO to ještě možná fungovat bude, protože ty 4 udělá i ze
4,5, ale jen do té doby, než se adaptér upeče.

PH

From: "Petr King" <petr.king na atlas.cz>
Jo, takhle presne to delam... Diodu na vstupu davam uplne vsude, to uz
je klasika.
Jen bod 4 mi tam zatim chybel, poradnej LDO... Ale protoze jste mi ho
rozmluvili, osadim tam asi misto nej poradny kapacitor :-)

Tak jsem se pri pondelku i zasmal a neco dovedel... konference ma
prakticky prinos :-)

Ale k veci - potrebuji tam 4-4,5V
co rikate na variantu 78S05 + dioda 1n4007 v serii ? Bude to dostatecne
stabilni, nebo ta dioda udela na vystupu stabilizatoru, krome toho, ze
snizi napeti na 4,4V nejakou paseku? Napriklad pri zmenach odberu
proudu? Elyt za stabilizatorem bych dal pred diodu.

Stejne tam nakonec asi LDO poputuje, protoze vyber v nonLDO
stabilizatorech je dost mizerny a 3A v pouzdre TO263 temer zadny.