Nastavitelne LDO 2-3A v DPAK ? nahrada LM1085

Pondělí Srpen 13 11:37:28 CEST 2012

Dne 13. srpna 2012 11:24 Petr King <petr.king na atlas.cz> napsal(a):
> No jasne :-)
> Netvrdim, ze mi LDO zajisti nizsi ubytek pri spickach, i kdyz v to potaji
> doufam, ale predevsim mensi tepelne ztraty. U LDO je nizsi ubytek na
> stabilizatoru a tak taky mensi ohrev pri vetsim rozdilu napeti Uin - Uout...

Chápete princip lineárního stabillizátoru napětí? Jestliže na vstupu
máte 12V a na výstupu 5V, máte rozdíl 7V a pokud skrz poteče 1A,
propálíte na stabilizátoru 7W ať už je to LDO nebo obyč. typ. Jediný
rozdíl bude ve vlastní spotřebě stabilizátoru, ale to je v řádu
jednotek mA. Tento proud poteče mezi IN a GND, zatímco ta 1A do zátěže
mezi IN a OUT.

> Alespon tomu pevne verim :-)

Víra s tím nemá co dělat. To jsou fyzikální zákony.

P.K.