Bastleni (bylo: Re: Re: Ekvitermní regulace Junkers FW100)

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Srpen 13 11:16:02 CEST 2012

>Celkem ptákovina - ne¹lo o vadu, ale o vlastnost, která mi nevyhovovala.
>Tedy:
>
>Hub byl napájený, ov¹em z externího adaptéru - chtìl jsem napájení z
>interního zdroje PC (proè nechat stále pøipojený dal¹í spínaný zdroj,
>¾e...)

To ste si kvoli hubu vyviedli napajanie z PC, alebo ste zabudovali hub priamo do PC?

Inak je to nieco co asi naozaj je len do sfery bastlenia - Vy viete, ako to mate zapojene a co tam budete pripajat, ale "profik" by asi neriskol vyviest natvrdo napajanie z PC - uzivatel moze hocikedy pripojit "nezname" USB zariadenie s potencialne skratovanym napajanim na zem...

>Mimochodem pou¾il jsem velmi zajímavý typ - 95SQ015, kromì Uak si
>v¹imnìte Ika pøi jen mírnì zvý¹ených teplotách ;-) Ano, Schottky jsou
>tím známé, ale tato je u¾ mírnì extrémní...

No, ona ta diodova rovnica svina plati pre priepostny aj zaverny smer (az kym nenastupi tunelovanie a lavinovanie a podobne efekty), takze ten zaverny prud je do urcitej miery umerny "ubytku" napatia pri danom prude v priepustnom smere... inaksie povedane, ak chcete diodou tlacit 9A pri 0.31V, tak viacmenej musite v zavere ocakavat tych 7mA pri 15V... Z idealnej diody mi z 0.31V a 9A vyslo 55uA no ale zrejme to nie je az tak uplne idealna dioda... :-) pri tych 9A uz zrejme do znacnej miery hra prachsprosty ohmicky odpor, co je vidiet aj na "zakriveni" tych kriviek pre priepustny smer; takze blizsie k pravde bude tych cca 1.9V pri 0.1A z grafu, kde mi vychadza ten zaverny prud prave niekolko jednotiek mA. No a zvysovanim teploty ten prud rastie tiez tak nejak exponencialne, potvora...

Fyzika je, svina, pomerne neoblomna... ;-)

wek